MINDFULNESS MEDITATION

TRÆN DIN EVNE TIL BEVIDST NÆRVÆR –
og lær at være i fred med livets udfordringer

Mindfulnesser den engelske oversættelse af bevidst nærvær.  Mindfulness meditation har eksisteret i mere end 2000 år og er en meditationsform, der består af både koncentrations-  og indsigtsmeditation - også kaldet vidnemeditation.

Ved at træne og praktisere meditation optræner vi evnen til bevidst nærvær. At være bevidst nærværende med empati og uden at dømme giver os muligheden for at være i ro og fred med livet, som det nu udfolder sig.

Livet er ikke altid, som vi drømmer om eller synes, det burde være. Livet byder os allesammen udfordringer, som vi måske lige i øjeblikket ikke kan se mål og mening med. Mindfulness kan ikke fjerne smerte eller intense følelser. Mindfulness kan heller ikke befri os fra de livsvilkår vi har -  at vi bliver syge, at vi mister, at vi dør. Men mindfulness kan reducere den psykologiske smerte, som skabes afnegative tankemønstre og modstand mod livet, som det måske udfolder sig for dig.

Vi har ikke kontrol over alle livets begivenheder, men vi kan lære at få kontrol  over vores eget sind og dermed blive herre over, hvordan vi håndterer de udfordringer, som livet byder os.

Med mindfulness meditation kan du lære at leve med større accept af de muligheder og udfordringer, der er givet netop dig, og dermed få et liv med større glæde,  tilfredshed og taknemmelighed.

MEDITATION

  • giver større glæde og velbefindende
  • udvikler din koncentrationsevne
  • bringer dig i bedre kontakt med dine følelser
  • styrker dit immunforsvar
  • forbedrer dit kredsløb
  • skaber balance i det autonome nervesystem
  • lærer dig at håndtere og forebygge stress, depression, angst og kroniske smerter

SELFCOMPASSION

Træning i medfølelse/selvmedfølelse er integreret i mindfulness meditations-træningen, og denne træning vil med tiden modne og åbne hjertet, så du evner at være mere venlig, kærlig og rummelig, både overfor dig selv og de mennesker, du danner relationer med.

Begynderkursus i mindfulness meditation>

 

 


Med nuværende teknologi er det nu muligt videnskabeligt at bevise, hvordan mindfulness meditation påvirker din hjerne.

DET ER SÅLEDES muligt at se forandringer i hjernen med kun 15 min træning hver dag, 6 dage om ugen.